FAQ2018-06-21T16:33:50+00:00

Veel gestelde vragen RENDO ParkNed

Alleen de passieve verbinding wordt geleverd. U sluit dus een contract met RENDO ParkNed af voor de vastrechtvergoeding. Internet, telefonie en overige diensten worden geleverd door een van de beschikbare providers en zijn vastgelegd in een separate overeenkomst met een provider.

Civiel: week 40 (2018) t/m 3 (2019)
Huisaansluiting: week 49 (2018) t/m 12 (2019)

IP-adressen worden via providers uitgegeven. Vrijwel alle zakelijke providers leveren één of meerdere vaste IP-adressen die bijvoorbeeld voor servers gebruikt kunnen worden. Vaste IP-adressen zijn duurder dan dynamische IP-adressen.

De eenmalige aansluitkosten zijn begroot op €1250,00 ex btw. Daarnaast gelden er tijdens de vraagbundeling actieprijzen voor de abonnementen. De gekozen contractstermijn bepaalt de hoogte van het bedrag aan eenmalige aansluitkosten. Wanneer er geen contract wordt afgesloten is dat eenmalig €1250,00. Contract voor 1 jaar: €995,00. Contract voor 3 jaar: €750,00. Contract voor 5 jaar: €0,00. Deze prijzen kunnen na de vraagbundelingsperiode wijzigen.

Het is mogelijk om alleen voor de aansluiting €1250,00 te betalen en op een later tijdstip een abonnement te nemen. Dit is niet aan te bevelen omdat er tijdens de vraagbundelingsperiode actieprijzen gelden. Wanneer men dus kiest om pas later een abonnement te nemen kan het zijn dat de abonnementsprijzen dan inmiddels zijn gestegen.

Aanvullende diensten zoals VoIP, alarm, PIN, TV e.d. worden aangeboden door de beschikbare providers. Hiervoor kan men dan ook het beste informeren bij de beschikbare providers.

RENDO ParkNed legt een compleet nieuw glasvezelnetwerk aan, separaat aan het netwerk van uw huidige aanbieder. Wanneer u overstapt op glasvezel dan zouden de huidige internetdiensten in theorie kunnen blijven voortbestaan. Het is verstandig om de opzegdatum van uw huidige diensten af te stemmen op de installatiedatum van uw nieuwe glasvezelabonnement. Dan heeft u wellicht een overlap van een aantal weken maar wel de zekerheid dat alles naar behoren functioneert voordat de diensten van uw huidige aanbieder stopgezet worden.

Een van de belangrijkste voordelen van glasvezel is dat de verbinding symmetrisch is. De downloadsnelheid is dus bij alle abonnementen gelijk aan de uploadsnelheid.

SLA is de afkorting van Service Level Agreement. Hierin staat onder andere vastgelegd binnen welke tijd een storing opgelost moet worden. Het goedkoopste abonnement ENTRY ACCES heeft eigenlijk het servicelevel van een particulier abonnement, de oplostijd is niet vastgelegd in een termijn. Bij EASY is de oplostijd tot en met de volgende werkdag. Bij BASIS en EXTRA moeten storingen nog dezelfde dag opgelost worden, 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Zakelijke glasvezelaansluitingen worden voornamelijk gebruikt voor snel internet, bellen en voor het realiseren van VPN-tunnels om bijvoorbeeld nevenvestigingen te koppelen. Hierbij is beschikbaarheid van het netwerk erg belangrijk. Het SLA van een zakelijke aansluiting biedt meestal een beschikbaarheidsgarantie van 99,9% of hoger. De oplostijd bij storingen is binnen het SLA vastgelegd en hangt af van het gekozen abonnement. Bij particuliere abonnementen worden geen beschikbaarheidsgaranties gegeven of oplostijden bij storingen vastgelegd in een SLA. Technisch is er geen verschil tussen FttH en FttO.

De randapparatuur bestaande uit modem en router worden geleverd door de beschikbare providers. Afhankelijk van de geleverde apparatuur zijn er mogelijkheden voor Wifi.

Downgraden binnen de contractstermijn is niet mogelijk, de abonnementskosten blijven gehandhaafd tot de contractstermijn verstreken is. Tussentijds upgraden is wel altijd mogelijk.

Het abonnement kan meeverhuizen wanneer u binnen het aansluitgebied verhuist. Wanneer er op de nieuwe locatie geen aansluiting aanwezig is dan betaalt u wel de eenmalige aansluitkosten.

Wanneer u verhuist buiten ons leveringsgebied komt het contract te vervallen. Wanneer u verhuist naar een locatie waar ons netwerk beschikbaar is, blijft het contract geldig tot de einddatum en kunnen de diensten gecontinueerd worden op de nieuwe locatie. Als er op de nieuwe locatie nog geen glasvezelaansluiting aanwezig is dan betaalt u eenmalige aansluitkosten.